Online marketing, SEO en SEA

Wil jij meer verkopen realiseren door het internet in te zetten? Wil jij jouw doelgroep effectiever bereiken? Dan ben jij hier helemaal aan het juiste adres! Hier staat namelijk informatie over online marketing, SEO en SEA. Het zit namelijk zo dat SEO en SEA onderdeel uitmaken van online marketing. Het zijn belangrijke schakels in dit proces. Wil jij weten wat de definitie hiervan is en wat de verschillen zijn? Wil jij weten welke online marketing strategie het meest geschikt is voor jouw bedrijf? Lees dan snel verder om hier achter te komen!

Verschil SEO en SEA

Wanneer je begint met het inzetten van online marketing is het noodzakelijk dat je op de hoogte bent van de verschillen tussen SEO en SEA. Het verschil zit hem namelijk in resultaten op de korte termijn en resultaten op de lange termijn. Met SEA maak je advertenties en daar betaal je dan ook voor. Het is heel erg simpel: wanneer je stopt met betalen, stopt je pagina met het staan op de eerste positie. Met SEO wordt dit anders aangepakt. SEO is een strategie voor de langere termijn. Hier wordt er periodiek content gecreëerd, die de doelgroep én de zoekmachine waarderen. Je voegt als het ware dus steeds meer waarde toe aan de website. De algoritmen van Google denken dan dat de website de beste keuze is voor een zoekend persoon en geeft deze dan ook een hoge ranking.

Jouw strategie?

Voor welke strategie zou jij moeten gaan? Dit ligt er maar net aan wat je wilt bereiken en wat jouw online marketing budget is. Met online marketing kan je namelijk beide kanten op. Het is zelf mogelijk om beide strategieën tegelijkertijd te gebruiken. Online marketing biedt voldoende oplossingen. Vaak is het wel aan te raden om voor de lange termijn te kiezen en dat is dus SEO.