Extra hulp met al je vragen op de website van de overheid.

Iedereen zit wel eens op de website van de overheid. Of dit nou om te solliciteren is of om een aanvraag voor een toeslag: iedereen komt er wel eens mee in aanmerking. Toch kan het voorkomen dat je als website bezoeker tegen vragen aan loopt of op zoek bent naar een antwoord op je vraag. In dit geval kan het makkelijk zijn om te kijken bij de FAQ of je vraag te stellen bij een chat- of flowbot. Hier door kan je als website bezoeker sneller het antwoord op je vraag vinden.

Chatbot vs Flowbot.

Laten we beginnen bij de chatbot. Een chatbot is geprogrammeerd om antwoord te geven op een vraag. Als de website bezoeker vraagt: ‘Wat zijn de openingstijden?’ Dan reageert de bot met de openingstijden. De chatbot is zo geprogrammeerd dat hij reageert op vragen. Een flowbot daar in tegen stelt vragen. Hij begeleid de klant zo goed mogelijk naar het juiste antwoord of de juiste pagina. Vaak wordt een flowbot als makkelijker en gebruiksvriendelijke ervaren dan een chatbot. In beide gevallen kan de website bezoeker gelukkig schakelen met een medewerker als hij of zij hier voorkeur aan geeft.

Een online klantenservice, waar begin je?

Tegenwoordig is een online klantenservice iets wat bijna niet meer kan ontbreken op je website. Naast een contactformulier en een e-mail is er nu veel meer mogelijk! We kunnen goed begrijpen dat je door de vele opties de bomen in het bos niet meer ziet. Een mooie uitkomst kan Chatkracht zijn. Chatkracht is gespecialiseerd in online klantenservice en kijkt graag hoe jouw bedrijf naar een hoger niveau getild kan worden. Dit kan doormiddel van een flowbot, live chat of hulp bij het beheren van je Facebook pagina. Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden!